Yahya Kemal bir kelime için, bir şiirini 25 sene bekletmiş.
İlk şiir "Rindlerin Akşamı" bu bestelenmiş şiiri hepimiz biliriz. "Dönülmez akşamın ufkandayım" diye başlar.
İkinci şiir ise ilk şiirin devamı niteliğinde olan "Rindlerin Ölümü" şiiridir. Yani konumuzda bahsi geçen şiir.
Yahya Kemal bu şiirinde 'karanlık serviler' istediği tamlamaya uymadığından 'serin serviler' tamlamasını kullanmıştır. Ve bu tam olarak 25 yıl sürmüş. Üstat bir kelime için 25 yıl beklemiştir.
Rabbim beklediğiniz her şeyi hayırlarla getirsin. Öyle ki beklediğinize değsin.
Ne demişler "beklemek güzeldir ama doğru durakta..."
Yahya Kemal Beyatlı