·258 syf.··Beğendi
···Okunma: 07 Kasım 2021 17:33 Okuduğum dördüncü Orhan Kemal kitabı ve benim için yine çok etkileyici bir eser oldu.
Tükenmiş bir ailenin yavaş yavaş çökmesini okuyoruz. İskender ailenin en büyük oğlu, eğitimi yarım kalmış bu yüzden hayatta hep yarım kalacağının düşüncesiyle hırsa kapanmış, Erdal abisinin aksine istediği her şeyi bir şekilde elde etmiş bu yüzden bütün kapıların önünde açılacağının bilincinde, Ayşe sevilmeyi arzulanmayı bekleyen dahi hayal kurması bile imkansız gencecik bir kız. Ailenin babasını anlatabilecek kelime bulamıyorum çünkü böyle rezil adamların gerçekten çevremizde bu şekilde barınıyor olduğu gerçeği beni gerçekten sinir ediyor.
Yavaş yavaş dış dünya diye bildikleri mahalleye her çıkışlarında parça parça kopuşlarını görüyoruz.
Okurken çok etkilendiğim toplumsal açıdan çok yalın ve güçlü bir gerçeği anlatmış Orhan Kemal. Herkese tavsiye ederim.