·590 syf.··Beğendi
···Okunma: 31 Ocak 2022 22:17 Çok ama çok uzun bir okuma sürecinin ardından sonunda bitirebildim. Uzun sürmesinin sebebi kesinlikle kitabın kötü olması değil bunu belirtmek isterim sebebi hem vakit bulamamış olmam hem de kitabın ilk 300 sayfasının çok yavaş ilerlemesiydi. Ancak çok beğendim, etkileyici bir kitaptı. Yazar öncelikle kitaba ilk başladığımda beni yabancı terimlerle korkuttu, söylenilen şeylerin ne olduğunu anlamakta çok zorlandım aslında olaya direkt geçmişti. Fakat okudukça kafamda çoğu şeyin oturduğunu anladım hatta konuyu ince ince işlemiş, bize bu farklı dünyayı yavaş yavaş anlatmış ve artık olaylar olduğunda "aa evet bundan mıymış, evet çok mantıklı" diye yorumlar yapabildim.
Konusuna gelecek olacak Elantris isimli görkemli bir şehir var; bu şehirde gümüşi ciltleri, beyaz saçları olan ve 'AON' ismi verdikleri büyüler yapabilen tanrı gibi görülen canlılar var. Ancak birden "Shaod" ismi verilen bir hastalık bu canlılarda ortaya çıkıyor sonra da bulaşıyor olaylar bu konunun çevresinde şekilleniyor. Kitap 3 ana karakterin anlatımıyla ilerliyor. Tabiki gözünüzde zombi ya da bulaşıcı hastalık tarzı bir konu canlanmasın çünkü hiç alakası yok, yazar çok güzel bir evren ortaya çıkarmış. Hem dinsel hem kadim fikirler temelini oluşturmuş. Birazcık aşk da serpiştirmiş. Finali tam istediğim gibiydi.
Fantastik aynı zamanda ağır bir kitap arıyorsanız okumanızı kesinlikle tavsiye ederim.