Ben bu kitabı şimdiye kadar nasıl ve niye okumadım beni derinden sarsan bir kitaptı
hayatımı raif efendi gibi yaşamaya başlamışım haberim olmadan bana kendimi anımsattı uzun süre kendime geleceğimi sanmıyorum onu okumamı hayatımın tam bu dönemini beklemiş gibi sonunda ağladığım bir kitap oldu.
Bu kitapta çok duygu yaşadım hissetim ama alıntımı kısa yazmışım herhalde kitabın içinde çok kaldığımdan keşke raif efendi mektuplarına cevap almadığı zaman atlayıp aramaya gitseymiş bunu cok istedim birde sonunda çocuğuna sarılıp öpmesini bekledim istedim ama şokun etkisiyle herhalde öylece baktı ve giti sevdiğimiz birini kaybettiğimiz zaman sevdiğimiz yanında insanlara olan inancımızı beklentimizide umudumuzu da alır gider çok doğru.