Kısacık ama bir yandan da nefes kesici bir hikayeydi. Fitzgerald, Mark Twain'in "Hayatın en iyi kısmının başta, en kötü kısmının da sonda olması ne kötü." sözünden esinlenerek yazmıştır bu hikâyeyi.
Dünyaya yaşlı bir adam olarak gelen Benjamin'in hayatını anlatıyor. Gerçek dışı bu fantastik hikayede her şey Benjamin için ters işliyor.
Baş rolünde Brad Pitt ve Cate Blanchett'in oynadığı bir de filmi var. Onu da izlemenizi öneririm