Puan vermedi·520 syf.····Okunma: 14 Şubat 2022 15:19 Mutluluk veren bilgi... Bilen insan, bilginin insanı ne denli yüceltiğine dair bir çok haklı tespitle süslenmiş beyitleriyle dönüp dönüp okunması gerekenler listenizde yer almalı bence. Kitapta insanın asıl amacının iyi olmak ve iyilikler yaparak bu dünyayı terk etmesi ve ardından iyi anılması insan için en büyük mutluluk olarak sunuluyor. "Kötünün düşmanı yoktur kötü ölüdür" aslında kötüye de nasıl bakıldığı daha iyi anlatılamazdı galiba. Bunun yanında yazar, insanın bu iyi olma yolculuğunun kolay olmadığını bu yoldaki en büyük düşmanın yine insanın kendisinin olduğunu da dile getiriyor. Okurken bol bol varlığımızın gayesini sorguladığımız beyitleri ara ara yine okumakta yarar var diye düşünüyorum. İnanç açısından bakarsak yazar ilahi bir bakış açısıyla öteki dünyayı işaret ederek, dünya hayatının geçiciliği ve insanın bu dünyayı fazla önemsememesi gerektiğini söylese de "Geçiçi dünyanın üzüntüsü altında kaldım"da diyor. En nihayetinde hepimiz öldükten sonra yok olacağımıza ya da varlığımızın devam edeceğine inansakta bir gerçek var ki bu dünyaya geldik yaşıyoruz ve gideceğiz ki yazarın en haklı olduğu yerlerden biri de bu bence varlığımızın bir yararı olmalı yoksa geçen ömür vakit kaybından başka neye yarar ki ? Kitapta da sık sık hatırlattığı için yazarı hayır dua ile anıyorum. Düşüncelerin zaman kavramı iyi ki yok diyorum yoksa böyle şahane eserlerin zamana yenilmesi ne denli bir kayıp olurdu.