Bekledim de gelmedin...
9/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2022 11. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2022 17:15
" Belirli bir zamanda, arkamızda bir kapı kapanır, kapanır ve bir şimşek hızıyla kilitlenir; geri dönecek zaman kalmamıştır. " Dino Buzzati, Tatar Çölü Merhaba, Kitaptan öte, hissettirdiklerinden bahsetmek istiyorum... Hayat hep bir beklenti, bir umutla süregidiyor. Çoğu zaman yaşama tutunmamizi, devam etmemizi sağlayan bir olgu. Çoğu zaman da hayal kırıklıklarımızın, üzüntülerimizin sebebi... Ama olmazsa olmazı yaşamımızın.... Yıllar geçer, umutlar eskimez, inanç yitirilmez ama insan değişir, dönüşür... Hep aynı kişi olduğunu zanneder ama yabancılaşmıştır. Kendine, hayata ve topluma... Dönüşmüştür, eski gücüne sahip değildir, gençliğindeki gibi güzel veya güçlü değildir... Ama beklentiler hep aynıdır, yapabilirim hâlâ diye düşünür... Fakat zaman acımasızdır. Hayat, geç kalmayi affetmiyor. Bir bakmışsın yapayalnız ve çaresiz kalmışsın. Öyle bir zaman gelir ki beklediğin, umudun gerçekleşir, somut bir hale gelir ama sen artık sen değilsindir.O yüzden vakit varken,şartlar elveriyorken yap yapacağını, hayalini, yaşamını gerçekleştirmek için mücadele et, saplantılı bir şekilde takılıp kalma, hareket halinde ol. İstediğin olmasa bile en azından 'denedim' diyebilmeli insan. Çoğumuzun yapamadığı şey bu... Hep birşeylerin olmasını diliyor, bağlanıyor ve yaşamı kaçırıyoruz. Yaşamayı kaçırıyoruz! " Yaşamak çok nadir rastlanan bir şeydir. Çoğu insan sadece var olur. " Oscar Wilde " Ölmek bir şey değil, yaşamamak korkunç..." Victor Hugo Yeni subay çıkan Giovanni Drogo' nun Tatar Çölü'ndeki Bastiani Kalesine tayini ile başlayan ve yaşamla olan hazin savaşı... Keyifle okuyun...
Tatar ÇölüDino Buzzati · İletişim Yayınevi · 201819,8bin okunma
··
12,4bin Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kalemine sağlık Emre, kitaptaki duyguları yansıtan güzel bir inceleme olmuş. 👍😊
EmreyA
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim Tiçır 🤗 Sadece hissettirdiklerini yazdim...😌
👏👏👏
EmreyA
Gönderi Sahibi
Bı oku bakim 🤨 neler düşüneceksin. Bana hissettirdiklerini yazdim sadece, kitapla ilgili bir şey yazmadım...😌
Yorumlarken şovunu da eksik etmemiş😏 listeye alalım bakalım😌
EmreyA
Gönderi Sahibi
Al bakimm 😅😂