·160 syf.····Okunma: 27 Şubat 2022 13:43 Filmini çok sevdiğim bir kitaptır kendileri. Filmden sonra kitap aşaması olduğu bilinerek okunmalı. Çünkü ben okurken sanki aklımda bir yönetmen var ve bu filmi tekrar oynatıyordu. Kitapta kendi dizesini oluşturma yerinde ben de oraya kendi şiir dizemi bıraktım kendimce çok hoşuma giden bir yer oldu. Her zaman olduğu gibi bu hikaye beni yeniden etkilemeyi başardı. Bunun en büyük etkeni de kitaptaki olayı gerçek yaşamda bir kesit olarak görmemdi. Yapımı 1989 olmasına rağmen hala ülkemizde ve dünyada Neil ve Neil gibi niceleri olması çok acı. Aileler çocuklarının ne istediğini sormadan planlamalar yapıp onların umutlarının ışığını söndürüyorlar. Ve kimse buna dur diyemiyor. Kitapta da dediği gibi bütün bunları görüp, tanık olmamıza rağmen : "Ve hâlâ uyuyoruz."