Kitabi beğendim. Gayet akıcı bir kitaptı. Kitap hobisi kelebek koleksiyonu yapmak olan bir memurun takıntılı bir şekilde aşık olduğu kızı kaçırmasını anlatıyor. Bir aşk romanı değildir. Kitapta hem erkek hem de kadın karakterin ağzından düşünceleri aktarılmış. Böyle olmasını gerçekten çok beğendim çünkü iki karakteri de anlamamızı sağlıyor. Ayrıca cinsiyetin ve eğitim seviyesi gibi unsurların da düşünce ve zevklerde ne kadar rol oynadığını görmüş oluyoruz. Kitaptaki olay akışı merak uyandırıcı ve şaşırtıcıydı. Olaylar tahmin ettiğimden daha farklı gelişti.
BURADAN İTİBAREN SPOILER İÇERECEK.
Aslında kitabı okumaya başladığımda Miranda'nin da zamanla Ferdinand'a aşık olacağını düşünüyordum fakat böyle bir sey olmadı. Kitabı okurken iki tarafın da haklı ve haksız bulduğum tarafları var. Miranda'nın ruh halinin çok iyi işlendiğini düşünüyorum. Onun yerinde olsaydım benim davranışlarım da pek farklı olmazdı. Fakat ikisini birbirinden bu kadar ayrı tutan etken yaşam stilleriydi. Miranda çok sosyal bir kızken Ferdinand da bir o kadar asosyal. Kitabi ilk okumaya başladığımda Ferdinand'ın düşünce yapısı beni şaşırtmıştı. Ayrıca Miranda hastalandığı zamanki davranışlarına anlam verememiştim, onu ne kadar sevse de ona olan güven sorunundan dolayı Miranda'yi ölüme terk etti. Kitabın sonu da şaşırtıcıydı. Fakat Miranda'ya benzer bir kız gördüğünü söylediği an sonunu tahmin etmiştim. Bu da onun hissettiğinin aşk degil de gercekten bir takıntı olduğunu kanıtlıyor. Benim yorumum bu kadar okuduğunuz için teşekkürler.