Doris Lessing bu kitabı kendi anne ve babasından yola çıkarak yazmış. Lessing'in babası savaşta sakat kalıyor, annesi ise yaralı askerlere hemşirelik yapıyor. Biliyoruz gördüğü tek şey yaralı askerler ve onlara hemşirelik yapmak değil, travmalara sebep olacak şeyler yaşayıp görüyor... Bir de üstüne sakat bir koca ve çocuklar... Haliyle özel hayatı da büyük darbeler alıyor.
Bundan yola çıkarak Lessing kitabı kitabı iki bölüm halinde yazmış. İlk bölüm eğer savaş olmasaydı hayatları nasıl olurdu şeklinde kurgusal ele almış. İkinci bölümde ise 1. Dünya Savaşı'nın kendilerinde bıraktığı kalıcı izleri yazmış.
Bu kitabı pek bilinmese de ve baskısı olmasa da Sahaf vb.yerlerde karşınıza çıkarsa kaçırmayın