·68 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Şubat 2022 19:30 · Aşkı Saplantı haline getiren bir kadının satırlarında bulacaksınız kendinizi. Daha çocuk yaşta, çocukluk aşkı yaşayan bir kimsenin bunu ilerleterek tüm yaşamına entegre etmesine tanık olacaksınız. 6, 7 yıl kadar tek kelime etmemiş bu iki kişi (çocukluk döneminde kapıda nezaketen edilen teşekkürler sözcüğü hariç.) Anlayacağınız birbirlerini zerre kadar tanımıyor. Yazık Bay R. İse hiçbir şeyden haberdar değil. (Bu arada Bay R. Son derece çapkın bir kimse.) Yıllar yılları kovalarken bilinmeyen kadın bir yolunu bulup Bay R. Ile görüşüyor ve rüya gibi 3 gece geçiriyor ama bu hikaye çabuk bitiyor, bu dönemden sonra hamile kalan bilinmeyen kadın hayatımı kurtarmak, çocuğuma iyi bakmak için** bahanelerinin ardına sığınarak kendisini bir fahişe, bir Orospu gibi satıyor ve bunu da açık bir dille kendisi de söylüyor. Neyse ki bu serüveninde karşına dürüst erkekler cıkmış, ve birkaçı ile ilişkisi ciddilesmis özellikle zengin bir adamla süren 2 yıllık ilişkisinin ardından adam evlenmeyi teklif etmiş ama kadın onun parasını yiyip, onunla yatmaktan bütün bunları yaparken de aklında o çocukluk aşkını yaşatmaktan son derece memnun olduğu için bunu kabul etmeyik. Günler günleri kovalarken çiftimiz gece eğlenmek için bir mekana gidince aşkını görüyor (aski diyorum çünkü hayatına giren diğer hiçbir kimseyi sevmeyen, aksine sömüren birisi olmuştur bu kadın.) Ve onla göz göze geldikten sonra çapkın olan bay R. Kadını tanımıyor ve onunla tek gecelik ilişki yaşamak istediğini de belli edecek tarzda onu dışarıya çağırıyor. Ve kadın aslında mükemmel olan ilişkisini orada bırakıp geri dönmemek üzere gidiyor. Alçaklığını, vefasızlığını, vicdansızlığını... konuşturan kadın bunun üzerine sözde hayalini yasamak için bay R ile eve geçiyor ve gecenin ardından R ona para teklif ediyor. Kadının olmayan karakteriz harekete geçiyor sanki ve orada aşağılanıyor gibi hissediyor kendisini... öykü bu şekilde
Bu hikâye enfes bir aşk tahlili içeriyor ama tek taraflı. Bu akıl sağlığından noksan kişinin duygularını ve yaşamını içeren öykü gibi kitaptaki diğer karakterlerin ağızından da kısa metinler yazmasını çok isterdim Zweig'in...
Zweig'ın eserleri beni -birkaç ufak istisna dışında- daima dehşete düşüren kitaplar oldu.