Acımak...
Puan vermedi·159 syf.··
2022 6. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2022 09:56
Sahi ne kadar acıyoruz biz... Yüreğimizin; ön yargılarla, bize göre doğru/yanlış olan tanımlamalarla nitelendirdiği insanlara acımak vakti gelmedi mi... Onları anlamak, onlar için üzülmek... Etraflarımıza bakalım bir bir; nasıl da insanlar üzerine hüküm vermede aceleciyiz, nasıl da fenalıkları bizden değil de etraflarımızdan bilmeye sarsılmaz bir inanç ile bağlıyız!.. Her insanın nadide bir kalp taşıyıcısı olduğunu göz ardı ediyoruz.. anlamaya, acımaya, üzülmeye değil de; yargılamaya, suçlamaya ne kadar da fazlasıyla güç yetirebiliyoruz öyle değil mi?.. Neden insan kazanmak yerine hepimiz, insanları hayatımızdan çıkarma adına üstün bir gayret sarf ediyoruz, neydi bizim savaşımız. NEDEN BİRBİRİMİZE ACIMIYORUZZ.... Nedendir kalbimizin bu katılığı.. Nedendir acaba?.. Kitabın öncelikle beni derin bir muhasebe yapmaya teşvik ettiğini söyleyebilirim. Doğrularım benim doğrularımmıydı.... Gözümle görüp kalbimle tasdik ettiğim doğrular mıydı... Doğruluk hükmünü ben mi vermiştim sorgulayarak.. derin bir hassasiyetim var mıydı ki?? Keza yanlış bildiklerim de öyle... Yoksa bunlar çoğunluğun doğru-yanlış dediği fikirler miydi? Bende çoğunluğa uyan, onların yolundan giden, sorgulamayan, hükmü yapıştırıp köşeye çekilen bir mahluk muydum?.. Yanlış, kime göre yanlış? Çoğunluğa göre mi? Kalbim mutmain mi, onayladı mı bunu? Kalbimle yol alarak hakikati bulmak için çaba sarf ettim mi hiç.... Kitabı okumak istersiniz diye okuma hevesinizin kaçmaması adına; kitabın olay örgüsüne, detaylarına değinmeyeceğim duygusal, gerçekçi bir nitelikte olduğunu söyleyebilirim. Sadece iki satır daha eklemek istiyorum.. Mürşit Efendi sen ne de kâmil bir insansın, ne de güzel bir babasın..... Babalarımız, maddi manevi yüklerimizin hisli taşıyıcıları... Emeğin, gayretin işçileri... Kadrini var olduğumuz sürece tazim edelim.. Yüce Rabbimden babaları sağ olanlara güzel bir emniyet, sıhhat ve huzur.. Öz yurda dönmüş olanlara ise Rahmet ve bağışlanma diliyorum... Hepimiz birbirimize muhtacız. Birimiz, hepimiz Kadar Güçlü Değil..... LÜTFEN BİRBİRİMİZE ACIYALIM!....
Edebiyat
AcımakReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 202151,6bin okunma
·
327 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.