ADANALI MUSTAFA
Puan vermedi·283 syf.··
2022 1. kitabı
·
46 günde okudu
·
Okunma: 17 Mart 2022 00:08
Kimsiniz siz efendim? Adanalı Mustafayım ben gardaş. Posta seyyarı Hüseyin Avi Bey’in çocuğuyum, damdan düştüm ben. Kafam yarıldı, ömrüm boyunca babamın bana “Bu adam olmaz” laflarıyla büyüdüm. İki dünya savaşı gördüm, ömrüm tren vagonlarında bütün Türkiye’yi gezmekle geçti. Dar gelirli ailenin dar imkanlı ülkenin üvey evladıyım ben gardaş. Babacığım oğlunun adam olduğunu görmeden sizlere ömür… Allah rahmet eylesin beyim. Babacığım sandı ki ben ders çalışmam, fakat baylar bilmiyor ki ben sabahları erkenden kalkıp sabah kahvaltısı yapan çocukların kitaplarından ders yaparım. Ziyan yok… Riyaziyeci derler adıma, memnun oldum gardaş. Divan Edebiyatı diyelim mi Mustafa Efendi? Bilirsiniz siz Baki, Nedim. Her şeyle uğraşan adam derler adıma, mühendis adamın işi sadece mühendislik olamaz yahu! Bilimin hizmetindeyim, ülkemin hizmetindeyim… Yurtdışında doktora yaptım, gurbet ellerdeyim. Hemen dönmek isterim, canım ülkem canım ülkem! Şehirde namım yürür! Herkes benden matematik dersi almak ister. Jale Ogan ile de bu zamanlarda tanıştım efendim. Canım anacığım bir türlü istemedi kızı, eniştem sağolsun evlenebildik… Bilimin hizmetinde olduğumdan eşimin doğumunu kaçırdım… Bilimin hizmetinde olduğum için hayatın güzelliğini kaçırdım… Bir kaloriferli odayı kırk yaşımda görebildim, sürekli yorgunumdur ben, halsizimdir ben. Cahit Arf, Ekrem Beyazıt dostum. Kerim Erim hocam, çok özendiğim hocam. Doçentim diye tanıttığınız Mustafa İnan, bakın şimdi mukavemet hocası oldu. Oldu da ne fayda? Asistanlarım üzgün… Doçent, yüksek lisans, imtihanlar… sonlarının benim gibi yıllarca aynı ceket olmasını istemiyorlar. Ne diyelim? Bizim imtiyazımız Doğu gardaş. Üniversite’de bir dedikodu var, nedir bu doktora? Araştırma, iki yabancı dil zorunluluğu. Bir şey değil efendim, Batılılaşıyoruz. Nasıl Batılılaşma bu? Her okuyan sosyolog, her bilen filozoftur efendim! Bu Mustafa’da çok biliyor! Araştırmalar yapılacak değerli meslektaşlarım, Üniversite bir teknik üniversitesi olacak… gençlerimiz kendini gösterecek. Yorgunum ben… çok yorgunum. Hastalandım, gittim Batı’ya, çok didindim ülkemin doktoru en iyidir diye, para etmedi… Ben gidiyorum, bana müsaade.
Edebiyat
Bir Bilim Adamının Romanı: Mustafa İnanOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202020,5bin okunma
·
107 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.