Nazım Hikmet bu romanında bizlere ana karakter olan Ahmet'in yaşadığı zorlukları, devrimi, komünizmi, dostlarını, aşkını anlatan bir otobiyografi romanıdır. Başlarda konular dağınık gelse de okudukça taşlar yerine oturuyor ve bu sizde daha çok merak uyandırıyor. Şiir tadında bir romandı bütün arkadaşlara okumasını tavsiye ederim.