·126 syf.··Beğendi
···Okunma: 07 Mart 2022 00:50 Kitap beni çok sarmasa da öneririm. Werther'in ruh halinin çok iyi işlendiğini düşünüyorum. Kitabı okurken siz de depresif hissediyorsunuz.
Spoiler içerir.
Kitabın sonunu tahmin ediyordum ki çoğu kişi de etmiştir. Bu kitabı bitirdiğimde bir kez daha aşk bu kadar acı veren bir duygu mudur diye düşündüm. Fakat benim asıl değinmek istediğim nokta farklı. Werther'in intihar etmesini ne kadar yanlış bulsam da Charlotte karakterinin de bir o kadar haksız olduğunu düşünüyorum. Eğer ben başka biri ile evliysem ve birinin beni sevdiğini biliyorsam o kişiyi kendimden uzak tutmaya çalışırım. Bu hem kendime hem de beni seven kişiye yapılan bir iyilik olur. Charlotte'un da Werther'i sevdiğini biliyorum. Fakat bunun imkansız bir aşk olduğunu biliyordu. Aynı zamanda Werther de Charlotte'un nişanlı olduğunu biliyordu fakat aşk işte. Kitapta Werther'in son zamanlarını anlattığı kısımlar beni etkiledi. Çünkü sonunun geleceğini biliyordu. Kitapta Werther'in intihar etmenin kötü bir şey olmadığını düşündüğü kısımları okuduk. Kendi sonuna hazırlandı ve bunu sakince yapmak istedi. Aslında Charlotte Werther'in intihar edeceğini biliyordu. Keşke silahi verirken Albert ile konuşsaydı veya silahi vermeseydi. Werther'in yerine kendimi koyduğumda onun çaresizliğini daha iyi anladım. Kitabın sonu ölümle bitmeseydi acıklı bir hikaye olmazdı zaten. Okuduğunuz için teşekkürler.