Puan vermedi·481 syf.··
2022 2. kitabı
Bazı olaylar vardır. Üzerinde ki tozların silkelenip,⁸ gün yüzüne çıkarılması gereken. Gün yüzüne çıkmalı ki, bu hikayeyi yaşayanlar unutulmasın. Daha doğrusu hikaye unutulmasın. Zira unutulan hikayeler tekrar edip durur. Tekrar etmemesi dileğini içinizde barındıracak üç hikayenin karışımını okumak isterseniz #seranad ı alın elinize derim.    Tarihi üç acı olayı içinde barındıran bir kurgu Seranad. Ana karakter ağzından Ermeni tehciri ile mağdur olan babaannenin, ikinci dünya savaşında Rusya'ya teslim edildikleri için intihar ederken kurtarılan Kırım Türkü anneannenin ve Karadeniz açıklarında batırılan Struma gemisinden Nadia'nın hikayesini okuruz. Bir yandan da kurgunun içinde geçtiği zaman olarak iki binli yılların başındaki olaylara değinir kitap. Daha önceden duymadığım bu olayları öğrenmek beni kapılı kapılar ardında çekilen acıların tarihin tozlu sayfalarına nasıl gömüldüğünü düşünmeye itti.    Kitabın kurgusu çok başarılı olmakla beraber bazı yerlerin çok uzatıldığını düşünüyorum. Dili ise çok yalın bana edebi bir tad vermedi. Anlamadığım kısım ise bu kitabın hitap ettiği kitle kim?Türkiye de böyle diye başlayan cümleler çok anlamsız geldi. Zira böyle sevilen bir yazarın Türkiye'ye has iyilikleri överken de kötülükleri yererken daha başarılı bir dil kullanmasını beklerdim. Yazarla tanışma kitabım olan Serand herkeste oluşan muhteşem etkisini bende oluşturamadı diyebilirim. Her ne kadar kitap sonunda önemli olan öykü, anlatımı degil desede daha etkileyici bir anlatı beklerdim ben bu yazardan. Bu kitabın temel konusunu ise bence şu alıntı ile ifade edebilir "İnsanların kendi milletini veya kendi inancını diğerlerinden daha üstün görmesi, ne korkunç olaylara, ne büyük acılara neden oluyordu bu dünyada!"
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,1bin okunma
·
177 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Zülfü Livaneli çok değerli bir aydın, çok değerli bir sanatçı, ama üzülerek söylemeliyim ki kötü bir yazar. Yazını çok yüzeysel. Ayrıca gündemden, insanların duyarlılık gösterdiği olaylardan konu devşiren tarzını da sevmiyorum. Pekçok insan bunu duyarlılık diye görüyor. Ama edebiyatta çiğ duruyor. Naçizane fikrim🦋🌸
Nurgül
Gönderi Sahibi
Size katılıyorum