2 günde okuduğum bir kitap. Halit Ziy'nın genç yaşında yazmış olmasına ilişkin baya başarılı bir eser olmuş. Beğenerek okudum, sürükleyici. Fakat Vecdi nin aynı evde yaşadığı kuzenine(Nigar) aşık olmayıp, halasının evlenin demiş üzerine aşık olması ve Nigar ve arkadaşının(Hüsam) birbirini sevdiğini anlayıp onların evlenmesini istemesi, onların bu durumuna dayanaması ve ölürken tüm suçu onlara yüklemesi saçma geldi. Kitabın adı Vecdi 'nin ölmeden önce Hüsam'a verdiği defterde her şeyi anlatmasından geliyor.