·216 syf.····Okunma: 30 Mart 2022 09:37 Benim için okunması çok zor bir kitap oldu. Hem kitap kulübünde seçilmiş olması hemde ne kadar sevemesem de kitabı yarım bırakma adetim olmadığı için zorlana zorlana okudum.
Bu tarz kitapları yazıldıkları tarihi baz alıp incelemek gerektiğini düşünüyorum. Çoğu kadının 2 hatta 3. Sınıf görüldüğü tarihlerde (1915) basılmış bir kitap. Aslında feminist bir ütopya için ilk örneklerden biri olabilir. Ama şimdiki zaman düşünüldüğünde birçok mantık hatası da içerdiğini söyleyebilirim. Yine de yazar öyle konulara değiniyor ki , şuan için çoğu kadının yaşadığı bu sorunlarda gram ilerleme olmadığını görüyoruz.
3 Amerikalı kaşif erkek sadece kadınların yaşadığı bir ülkeyi keşfediyor. Yaşanan deprem sonrası kendi ülkeleri dışında hiçbir yerle bağlantısı kalmayan , ulaşılmaz bir ülke ... Erkeklerin üçü de farklı özelliklere sahip, biri tam bir çapkın maço, “ erkek bir adım önden gitmeli “ diyenlerden , diğeri kadınlara inanılmaz saygı duyan hatta bu işi nerdeyse tapınma aşamasında gören , sonuncusu ise Vandy, kitap onun ağzından yazılmış ve kadınlara saygı duyan, mantıklı, akıllı, herşeyi sorgulayan, ... Bu ülkeye adım atar atmaz yakalanıyorlar ve kendi medeniyetlerini anlatırken ülkenin din tarih ve her açıdan bakış açılarını öğrenip karşılaştırıyorlar.
Kurgu neredeyse hiç yok. Sürekli “hah şimdi birsey olacak “ diyorsunuz, yok hala karşılıklı konuşma ve kadınlar ne kadar da mükemmel deyişleri ... Açıkçası o dönem ve öncesine ait çok daha bilimsel yaklaşımlar ve güzel hikayeler okuduğum için çok bekleneni veremedi. Aslında çokta güzel işlenebilecek bir konu üstüne yazılmış bir roman...
Sanırım bir daha yakınından bile geçmeyeceğim bir roman , ve açıkçası çok okunması için tavsiye edemem. Beni tatmin etmedi.