Kitap; anne olmak ve bir canlıya evladınız gibi sevgi beslemeniz için onu doğurmak zorunda olmadığınızı bir tavuğun gözüyle anlatıyor. Kitabımız hem anne olmanın sorumluluğunu hem de yavrusuyla arasındaki iletişimi çok güzel aktarıyor ve gerek filizin gerek yavrusunun içinde yaşadıkları sıkıntılar konusunda empati yapabiliyorum. Kitap kısalığı ve akıcı diliyle bir günde bitirilebilecek bir kitap. Sevmediğim tek yönü kitabın ismiyle içindeki ablatılan olaylarla ilişkilendiremedim.