Bir yabancıya hayat hikayesini anlatan yaşlı bir adamın dramı.Öyle olağan öyle sıradan basit cümleler ile yazıldığı halde böylesine derin etki bırakabilmek… Baştan sona kadar bu kadar kötü bir hayat olmamalı dedirtiyor.Açlığı,parasızlığı,toplumsal yapılanmayı,savaşı,kominizimi,sefaleti öyle etkili anlatmış ki gözlerim dolu dolu okudum. Yayınlandığı zaman ülkesinde yasaklanan bir kitap zaten.Ne zaman kötülere kötülükleri hatırlatılsa sonu ya yasak ya ceza zaten.İnsan garip bir yaratık,geçmişten asla ders almıyor.Dünyanın bir çok yerinde şimdi bombalar patlıyor. Bu kitapta okuduğumuz kurgular gerçekleşiyor….Benim naçizane tavsiyemdir okuyunuz.