·232 syf.····Okunma: 24 Nisan 2022 19:32 her yılın ayrı önemi vardır ,her on yılın ise farklı etkisi ,yazar bir kadın ,1940 ‘lı yıllarda başlayan hayatının her on yılda bir önemli zamanlarını ,her on yılın ruhunu ,her on yılın önemli olaylarını ,siyasi karakterlerini, kişisel hayatında olduğu yerlerin yaşamına etkisini ,hayatındaki insanların ismine değinmeden sadece varlıklarını anladığınız kişilerin ruhuna ve yaşamına etkisini anlatan ,otobiyografik bir eser . çok farklı bir okuma oldu hem sevdim hem beğendim hem de beni çok etkiledi. Bir kadın yazar olarak , yazdıklarının ruhundan çok etkilendiğimi söylemeliyim .Kitap ayrıca kronolojik olaylar zinciriyle anlatıldığı için ,siz de o zamanlarda ben nerdeydim ? ne yapıyordum ?diyorsunuz ve şuandan çıkıp o zamanlara dönüyorsunuz .yazar, yazım dili ve anlatım tekniği ile sizi kitabın içine daha da çok çekiyor. Bayram günlerinde o büyük sofralarda belki de siz de benzer tavırlar içinde kalmışsınızdır , kitap bayramlarda özel günlerde aile sofralarında servis edilen yemeklerden ,sofrada ki konuşma uslübu kurallarından ,kişilerin sohbet konuları üzerinden dönemin ,ailenin ve toplumun alışkanlıklarını anlatıyor veee tüm bu yıllar içerisindeki kimilerine göre olmaması gereken kadının değişen sosyal konumu ,ruhu ve toplumsal yerini kendi hayat standartları üzerinden anlatıyor. Her değişen hayat dönemini, kendine ait bir fotoğraf üzerinden anlatıyor ama farklı olarak o fotoğrafta hissettiği duyguları hissetmediği duyguları da bizimle cesurca paylaşıyor yazar. tarihin önemli zamanlarını tekrar hatırlatıyor bize ,ikinci dünya savaşının acımasızlığını ve yoksulluğunu ,1968 mayıs ayı dünyanın ilk yılıydı diyor bize ,ilk defa bilgisayarın tuşlarına nerde dokunmuştunuz ?kaç yaşındaydınız ? cep telefonlarıyla konuşmayı bırakın , doğduklarında evlerinde telefon olmayan bir neslin çocuklarından yazar. 2001 ikiz kulelere saldırı olduğunda sen nerdeydin diye soruyor. Keyifle okunan bir kitap ,hiçbir şeyi bağırmadan ,naif bir anlatımla ama altını çize çize anlatıyor ,uzun zamanlar ülkesinde öğretmenlik yapmış bir neslin örneği bir kadın olarak anlatımda oldukça başarılı buldum yazarı .
ama yine de kitapla ilgili iki konuda eleştirim var ; ilki dipnotlar kitabın sonunda yer almış , okunan sayfanın altında yer alması tercihim olurdu ve ikincisi ise bu dipnotların biraz daha açıklayıcı olması yönünde çünkü bir filmden bahsediyor ama siz o filmi hiç bilmiyorsunuz ayrıca filmin yarattığı etkiyi de hiç anlamıyorsunuz bu konuda açıklamalar bana eksik geldi yani yazarın bu filmi oraya not ederken ki düşüncesi sizde muğlak kalıyor. bu iki konunun dışında ben kitabı çok beğendim ve sevdim ,kitap edebi olarak çok başarılı ve siz keyifle okuyorsunuz. Yazar ile bilgi vermem gerekirse ,1940 yılında doğmuş ve hala yaşayan bir yazar ,Fransa ‘ın taşra kasabasında doğmuş yatılı okullarda okumuş, yaşadığı dönemde üniversite eğitimi almış kadınlarından daha sonrasında ,uzun yıllar öğretmenlik yapmış ve emekli olduğunda kitaplar yazmaya başlamış bir kadın yazar .Başta kadınların okumasını isteyeceğim bir kitap oldu vee biliyorum ki bu yıl okuduğum ve beğendiğim kitaplar arasına şimdiden girdi .pek çok kitap okuyoruz ama her kitap bizi kalbimizden yakalayamıyor ama bu kitap beni kalpten etkileyenlerden ,okumanızı isterim .