Puan vermedi·283 syf.··
2022 18. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2022 20:57
Son zamanlarda okuma tempom baya düştü. Hatta kendimi zorlayarak okuyorum. Bu okuduğum kitaplardan değil benden kaynaklanıyor. Mehmet Eroğlu'nun daha önce Adını Unutan Adam kitabını okumuştum. Beğendiğimi hatırlıyorum. 12 Eylül döneminde solcuların Filistin'e giderek İsrail'le savaşmalarını anlatıyordu. Sanırım o romanın filmi de yapıldı. Neyse gelelim bu romanımıza. Spoiler içerir ‼️‼️‼️ Yazarımız bu kitabını polisiye tarzında yazmış. Birbiriyle bağlantısı olmayan iki olay ve bu olayları çözmeye çalışan bir Kristof Kolombo var. Lakin Kolombo'muzun ismi kitabın başında ortasında ve sonunda değişiyor: Önce Sadık sonra Adil ve en sonunda Öcal oluyor. İsimlerin anlamlarına göre de kahramanımızın rolü değişiyor. Sadık'ta karısına aşık ve çocuk bekleyen bir baba, Adil'de yaşanan bir cinayeti çözmeye çalışan bir kişi Öcal'da ise kendisine tuzak kuranları öldüren bir intikamcı. Tüm bunlar ise on günde gerçekleşiyor. On günde kahramanımız sadık bir adamdan öç alan kötü bir adama dönüşür. Kitabı okurken acaba yazar senaryo yazarken birden romana mı çevirdi diye düşündüm. Film gibi bir romandı. Kitapta sevdiğim bir başka şey ise fonda İstanbul belediye seçimlerinin olmasıydı. Bir de Hamle'ten ve Kristof Kolombo'dan repliklerin olduğu bölümler. Bence bunları kitabında çok güzel harmanlamış. Kitap hem akıcı hem de sürükleyici. Bir çırpıda okunabilecek bir kitap. Eğer polisiye seviyorsanız mutlaka okuyun derim.
Kötü Adamın On GünüMehmet Eroğlu · İletişim Yayınları · 2020292 okunma
·
301 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hocam mevsim geçişindendir o. 🤭Nazar d olabilir.. Ben şuan Nutuk dayım.. yarım kalmıştı.. Benim için hayatım boyunca okuyacağım özel kitaptır.. O anki ruh ve ortam bazen uyumlu olmuyor okumaya. Kitaba saygı dan dolayıda ya o an bi gelsin diyorum napim. ömür yeter mi bilinmez. Ruh hali ve ülke gündemi etken birazda
Fatoş Kesici
Gönderi Sahibi
Evet canım. Bir hızlanıp bir yavaşladığım rutinim var. Yıllardır bu durumu yaşıyorum 😅