·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 09 Mayıs 2022 19:20 "Kendini sevmeyen, kimseyi sevemez."
Doğan Hocam, bu kitabında "Şahsiyet" olabilmeyi anlatıyor. Çokta güzel anlatıyor. Aslında her şey bizim kendimizle alakalı. Bir söz vardı tam olarak aktaramasam da şöyle bir ifadeydi, cahildim dünyayı değiştirebileceğimi sanmıştım, akıllandım kendimi değiştirmem gerektiğini öğrendim. Herkes kendisi için bir adım atsa insanlık için çok büyük yol alınmış olur.
Çok güzel hikâyeler, çok dokunaklı hayatlar var bu kitapta. Okurken çok defa tutamadım gözyaşlarımı. Yanından geçip görmediğimiz farkında olmadan incittiğimiz engelli insanlar. Hayatı için mücadele veren kadınlar, çocuklar... Diyor ki "Engellisiniz ama ezik değilsiniz, Gerçek engel insanın ezik, korkak ve umutsuz olmasıdır." Onlar aslında bizden güçlü. Bizim onlara gördüğümüz gibi görmüyorlar kendilerini, onların dünyası bambaşka...
Korku kültürü ve sevgi kültürü... Hocam ısrarla bunun üzerinde duruyor her kitabında. O kadar haklı ki. Doğduğumuz andan itibaren öğrenmeye başlıyoruz. Sevmeyi de korkmayı da... Israrla çocuklar üzerinde duruşu da çok önemli. Çocukluğun öğrenme üzerindeki öneminin farkına varmak zorundayız. Onlar bizim her şeyimiz gerçek servetimiz. Çocuk ruhunda oluşan kırgınlığın birer yetişkin olduğunda bile devam ediyor oluşu çok acı bir gerçek. Sağlıklı bireyler, sağlıklı toplumlar oluşturabilmenin tek yoludur çocuklarımız.
"Unutmayalım, 'Tanımlama Sistemi' bilim ve teknolojinin, 'Değerlendirme Sistemi' uygarlığın dayandığı ahlak nizamının temelinde bulunan inançları temsil eder." İki önemli sistem üzerinden hayatı açıklıyor bizlere. Yani bizi bize öğretiyor. Kendimizin her yönümüzle farkımıza varmamızı sağlıyor.
Diğer kitaplarında olduğu gibi birbirinden etkileyici kaynaklardan önemli detayları aktarıyor bize. Aslında insanlığın nasıl bir evreye girdiği, kültürel gelişmelerin nasıl evrildiği.. Üniversitede Siyasi Coğrafya dersine giren Beycan hocamın da önerdiği bazı kıymetli kitapları burda da görmüş olmak beni ayrıca heyecanlandırdı. "Medeniyetler Çatışması ve Dünya Düzeninin Yeniden Kurulması" ve "Hasta Toplumlar" bu kitapları da okumanızı önemle tavsiye ediyorum. Çünkü bizim dışımızda gelişen bir dünya var ve bu gelişmelerin de farkında olmalıyız.
Doğan Hocam aramızdan ayrıldı ama yolumuzu aydınlatmaya devam ediyor, iyi insanlar iyi ki var.