10/10
·352 syf.··
2022 29. kitabı
Okumakta zorlanacağınız ama düşünsel bağlamda öğretici olabilecek bir kitap arıyorsanız ve Körlük'ü okuduysanız Saramago'nun büyülü dünyasına yeniden hoş geldiniz... Evet kitap akmıyor, evet Saramago'nun bildiğimiz üslubu-sadece nokta ve virgül kullanarak uzun monologlar şeklinde yazmasından bahsediyorum- zorluyor ama sabredip odaklanmayı başarabilirseniz içine girdiğiniz olayları yaşıyormuş gibi hissediyorsunuz. Hatta çoğu insanın "bu olaylar bana çok tanıdık geliyor" diyebileceği bir eser bu. :) Körlüğü okuduğumda görmekle görmemek arasındaki farkı iliklerimde hissetmiştim, daha doğrusu görmenin her zaman gördüğünü anlamlandırmak adına yetmediğini düşünmüştüm. Görmek'i okurken gördüklerimizi anlamlandırma sürecinde aldığımız kararların ne kadarını vicdanımıza ne kadarını çıkarlarımıza göre verdiğimizi sorguladım. Benden önce kitabı okuyanların neler hissettiğine baktığımda eserin genelde Körlük'le mukayese edildiğini gördüm. Bu iki kitabı birbirinin devamı olarak adlandırsak da vermek istedikleri mesaj bağlamında birbirinden farklı içerikler olduğunu düşünüyorum. Yine Körlük'ten tanıdığımız insanlarla karşılaştığımda kendimi mutlu hissettiğimi söyleyebilirim. "Şurada burada gezip duran sözcükleri nasıl bir araya getirebileceğimizi bilseydik dünya belki biraz daha yaşanabilir bir yer olurdu..." diyordu bir sayfada Saramago, sözcükleri bir araya getirip bize yeni dünyaları keşfetme şansı verdiği için, dünya hakkında düşünmemizi sağladığı için minnetle...
İnceleme
GörmekJosé Saramago · Can Yayınları · 201522,9bin okunma
·
65 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.