Puan vermedi·160 syf.··
2022 13. kitabı
Ülker Abla Aşırı kıskanç kocasından şiddet görmüş, gidecek yeri olmadığından eziyeti yıllarca sineye çekmiş bir kadın, oğlunun da askere gidişini fırsat bilip bir gece evini terk eder. Yeni bir yaşam alanı ararken can havliyle bir hastaneye sığınır ve orada kalabilmek için kimsesiz insanlara refakat etmeyle başlar…Hastane: Sıcak bir ortam, banyosunu bile yapabileceği, tuvaleti olan, üç öğün refakatçi yemeği yiyebildiği bir yerdir onun için… Hasta yanında refakatçilikten para da kazanmaktadır… Yan yataktaki hastanın refakatçısının elinde bir kitap, Freud okuyor. Kızın yanına gidiyor - “Güzel kızım niye okuyorsun bu pezevengi; yok babamızı tamamlıyormuşuz da, kötülük edecek insanı biz seçiyormuşuz da” … ile başlayan, hastane odasındaki münakaşa kavgaya dönüşür ve Ülker Abla’nın hastaneden atılmasına sebep olur. Önüne çıkan küçük bir tekstil atölyesine kapağı atar. Şans burada da onunla değildir. Tekstil atölyesini polis basar işyeri kapatılır. Ardından sokaklarda, parklarda korkularıyla baş başadır artık… Sokak zordur: “Kocamın evinden çıktığımdan beri tamamen sokakta geçirdiğim ilk gece. Bıraksaydım o refakatçı kız Froyd’unu okusaydı. Bok vardı olay çıkaracak. Ne bileyim, O Freud pezevengi faturayı biraz da bana kesiyor gibi geldi. Çocukken bir şey yaşıyormuşuz, o da bütün hayatımıza yansıyormuş. Çocukluk: hadi deki on yıl. Kalan hayatımız o on yılın etkisi ile şekilleniyormuş…Demek ki çocuk tedavisi ömür boyu süren bir hastalık…” Tanımadığı sokaklarda bu duygularla gezerken, açlıktan, yorgunluktan bayılıp düştüğü kaldırımdan, ambulansla alınıp bir hastaneye kaldırılır. Sokaklarda gördüklerinden sonra tek istediğinin; “sikilme tehlikesi olmadan başımı yastığa koyup uyuyacağım bir yatak” diyen Ülker; bu kez sokakta baygın bulunup getirildiği hastaneninin yatağındadır artık… Öykü çok hüzünlü olduğu kadar, anlatım da o derece eğlenceli. Herkes sever mi bilmem? Acı ile tatlının birlikte yendiğinde damakta bıraktığı tad sanki… “Hani diyorlar ya, rüyamda bunun bir rüya olduğunu biliyordum diye… Kabustayım ama bunun hayatım olduğunu biliyorum.”
Ülker AblaSeray Şahiner · Everest Yayınları · 20213,433 okunma
67 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.