·64 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Haziran 2022 19:32 Edebiyatımızın ilk kadın romancısı Fatma Aliye hanımefendinin kaleminden çıkmış bu eser benimde yazarla tanışma fırsatı bulduğum ilk eseri oldu. Kitap Mehabe, Fehame, Sabahat, Nebahat, İtimat isimli beş kadının evlilik/evlilikleri hakkında yazdıkları mektuplarından oluşuyor. Her kadının okuması gerektiğini düşündüğüm bir kitap. Bu karakterlerin evliliğe/evliliklerine karşı olan bakış açıları , hayal ve hakikatlerinin çatışmasını okumak evliliğe ve evliliğin üzerine kurulması gereken değerler hakkında düşündürücüydü. Kitabı okurken bu kitabın bir kadın yazarın elinden çıkmış olmasına hiçte şaşırmıyosunuz çünkü muhtemel ki Fatma Hanım'ın farklı karakterin dilinden anlattığı bu evlilikler, evlilik düşünceleri kendi şahit olduğu şeyler. Bu kitabıyla adeta Osmanlı'da ki kadınların sesi olmuş yazar. Yazarın diğer eserlerini de okumak için sabırsızlanıyorum.