• Selçuklu'da otoritenin boşluğa düştüğü, düzmece Şehzade hadisesinin yaşandığı 1 aylık sürede Karamanoğlu Mehmet Bey'in Fermanı vakası... Bu süre içerisinde Türkçe kullanılıyor, ama sonra sayısal verilerin tutulmasında zorluklarla karşılaşıyorlar ve Mehmet Bey de dayanamıyor, tekrar Farsça'ya dönün diyor. Bu dönemde taşra hakimiyeti büyük ölçüde Türkmen beylerinin eline geçiyor. Bunların çoğu sadece Türkçe bilir, Arapça ve Farsça bilmez. Bu beyler bazı önemli eserlerin Türkçeye tercümelerini istemeye başlayınca, münevverlerin Türkçe'ye rağbeti yavaş yavaş artıyor. (Bir mecburiyet olduğundan Türkçe yazmaya başlıyorlar. Bunun için mukaddime kısımlarında Türkçe yazdıkları için özür diler gibi bir eda içindedirler. Bu mukaddimelerde Arabi Farisi bildiklerini ifade ederler.)