Hikaye başkahramanın ölmeye yatmak istemesiyle başlıyor. Konu olarak bor çok düşündürücü ögeye rastlıyoruz. Türkiye Cumhuriyeti kurulduğunda ve hala bir ekol , bir düşünce ithal ediyoruz ve bu düşünceyi hirebir benimsiyoruz. Asla geliştirmek ve değiştirmek istemiyoruz. Eski olan herşeyi yıkmak istiyoruz. Asıl tema bana göre buydu. Güzel bir romandı. Tavsiye ederim. Adalet Ağaoğlu