Puan vermedi·208 syf.··
2022 35. kitabı
Erlom Ahvlediani... Sivrisinek Şehirde... . Varlık, yaşam, ölüm, canlı olmak, cansız varlık hisleri gibi felsefenin temel taşlarını bilinç akışı tekniğiyle size sunan muazzam bir eser okudum. Sovyet rejimine muhalif bir duruşu olan Gürcü yazar, bir mizah dergisinde yayımlanan öyküsünün ardından neredeyse "halk düşmanı" ilan edilmiştir. . Masalsı bir anlatımı fabl tarzıyla işleyerek düşüncelerinin var olup olmadığını okuyana sorgulatma amacı güddüğünü düşündüm. Kesinlikle sakin bir ortamda, kitabın içine kapısından girebileceğiniz bir anda, okumaya başlamalısınız. Belki dağınıklığın içinde, yakmak için can atacağınız bir kitap haline dönüştüğü zamanlar olabilir kitabın ama zaman kavramını yazara bırakarak dev bir kitap haline dönüşmesini fark ettiğiniz "Sivrisinek Şehirde" yi , gökyüzünde fark ettiğiniz kocaman bir mavi gözle okumaya devam ettikçe seveceksiniz. . Zamanın varlıksızlığının ve bir varlığın defalarca ölüp başka mekanlarda yaşama kavuşmasını, bir taşın zamanı sonsuz geçmiş ve sonsuz gelecekte sınırsızca yaşamasının verdiği ağır duyguların bir canlıda bıraktıgı kayıtsızlığı okumuş olmak harika bir deneyim oldu benim için. Bir sivrisineğin düşüncelerinin vızıltısının, kulaklarımı sağır etmesiyle, bir balığa dönüşüp bir öncesinde dönüştüğü taşın etrafına aşkla bıraktığı yumurtaları tanımladığı anların bende uyandırdıgı psikolijik buhran tanımsızdı. Grafoman bir yazarın (ilk kez karşılaştığım zaten ilk olan terim) yaratılma ve yaratma üzerine yazdığı satırlar gerçekten şartel attıran cinstendi. . - Ben neler mi kazandım? - Hayat bir sivrisinek misali ısırır durur bizi. Bazen onu yok sayar bazen gökyüzünden bize masmavi gözleriyle baktığını iliklerimizde hisseder, evimizin kapısını bile bulamayız. O sivrisinek bizi sıtma eder. Ateşler içinde yanarız ardından buz gibi olur titreriz. Hayalimiz hep çift şeklinde dolaştığımız, var olanların da olmayanlarında, var olmuş ve hiç var olmamışların da içinde bulunduğu bir yerde kanat çırpmaktır. Bunu da ancak sıtmanın iyileşmeye başlamasıyla yaşayabiliriz. #ilkaycabiryorum . . . Alıntı: " Sivrisinekçiğim, gücümü nereye harcayayım ki sonunda huzura kavuşayım. Nerede arayayım olmayanı ki var olan bende olmasın, bende olmasın var olan." . " ....Eğer bu dünyada biri eksikse bu onun hatası...." . Sinekler hakkında Kuran-i Kerim den bir ayet paylaşmak istedim. Kitabı okuduktan sonra zihninizde parlasın diye: "Ey insanlar, (size) bir örnek verildi; şimdi onu dinleyin. Sizin, Allah’ın dışında tapmakta olduklarınız -hepsi bunun için bir araya gelseler dahi- gerçekten bir sinek bile yaratamazlar. Eğer sinek onlardan bir şey kapacak olsa, bunu da ondan geri alamazlar. İsteyen de güçsüz, istenen de. "(Hac Suresi, 73) . . . . #kitap #kitapyorum #kitapyorumu  #okudumbitti #tavsiyekitap #sivrisinekşehirde
Sivrisinek ŞehirdeErlom Ahvlediani · Dedalus Yayıncılık · 20201,018 okunma
·
294 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.