Ergenlere göre bir kitap
5/10
·448 syf.··
2022 16. kitabı
Kitabı zaten uzun uzadıya inceleyen onlarca hesap var. Ben yine kendi tarzımda ilerleyerek kitabı özetlemek yerine sevdiğim ve sevmediğim yerlerine değineceğim. Her şeyden önce şunu söyleyeyim. Beyza Alkoç'ta gerçekten büyük yazar olabilecek potansiyel var. Bakın büyük satan demiyorum, büyük yazar diyorum. Bölüm başlarında yaklaşık birer sayfa tutan olay dışı anektodlar bile buna dair birer gösterge. Yazar, karakterin hissettiklerini çok güzel benzetme ve söz sanatlarıyla bizlere vermiş. Bunun dışında olayın ana kurgusu güzel. Ben katili ilk bölümlerde bulmuştum zaten ama bu kitabı okuyan kitlenin sona kadar bulabileceğini sanmıyorum zira dediğim gibi, kitap ergenlere hitap ediyor. Ara kurgu diyebileceğim onlarca ayrıntı ve mantık unsuruysa ana kurguya feda edilmiş. Kusura bakmayın ama kimse bana dört ergenin sırf okul sahibi, yani baş karakterlerden birinin babası, zarar görmesin diye ceset saklamasının mantığını açıklayamaz. Hele ki içlerinden birisi aralarına yeni katıldıysa. Cringe diye tabir edilen sahneleriyse bolca yaşadım. Anlatıcımız Zeynep durup durup Onur Zorlu diye iç geçirmeseydi her şey çok daha güzel olabilirdi. Buradan sonrası SPOİLER içeriyor. Gel gelelim saçmalıklara. Dört lise öğrencisi sırf Onur'un okul sahibi babası zarar görmesin diye ceset saklıyor ve içlerinden hiçbirisi bunu yargılamıyor, bu bir. Zeynep bir cesedin başında karşılaştığı üç erkeğe körü körüne inanıp güveniyor bu iki. Okulu karantinaya alan yetkililer içeriye ne sağlıkçı gönderiyorlar ne de yardım paketi bu üç. Elektrikler gidiyor okulu karantinaya alan devlet hayırdır ne oluyor diye sormuyor bu dört. Bu böyle böyle gider. En nefret ettiğim şeye geldi sıra. Genç kızların 'kötü çocuk' takıntısına. Neymiş, Onur Zorlu'nun gözleri bal olup akıyormuş, böyle bir cinayet işleyemezmişmiş... Zeynep'in gözünden okuduğumuz kadarıyla açık açık zorba olan bu insan, bir cesedin başında gördüğü bu insan, iki erkek dışında karşılaştığı tüm erkek öğrencileri dayakla tehdit eden bu insan her nasılsa kötü olamazmış. Duymadınız mı Zeynep ablayı, gözlerinden bal akan birisi nasıl kötü olsun? Babası zarar görmesin diye, okulda bir katilin olduğunu yüzlerce insandan saklayan birisi nasıl kötü olabilir? Öğrencilerden birkaçı daha ölse ne olacak ki, yeter ki baba zarar görmesin, o cesetler de saklanır. Karantina bittiğinde okulda sakladıkları cesedi unutmalarındaki saçmalığı saymıyorum bile . :))
Karantina: Mahşerin Dört Atlısının HikayesiBeyza Alkoç · İndigo Kitap · 201724,1bin okunma
·
190 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.