·392 syf.····Okunma: 20 Temmuz 2022 14:31 Çoğu kişi diziye göre kitabı değerlendiriyor olsa da ben sosyalmedyada bol bol dolaşan kısa videolara bulaşmadan - diziyi izlemedim- kitabı değerlendireceğim:
Eserin sadeleştirilmiş metnini okuduğum için akıcı olduğunu söylenebilir, sözlük almaya gerek duymaksızın bir nefeste bitirdim. Hikayeyi bilmeyen kalmadı diye düşündüğümden eserin başka yönlerine değinmeye çalışacağım:
Okumayı bitirdiğimde Halit Ziya, bu eseri yazarken birşeyler ya da birilerinden etkilendi mi diye düşündüm. Yaptığım araştırmada olay kurgu olsa da karakterlerin çevredeki insanlar ve dönem yaşayışı göz önüne alınarak oluşturulduğunu öğrendim. Bu bağlamda Melih Bey Takımı gibi ailelerin o dönemde var olduğunu görmek döneme ve yaşayışa dair bilgi edinmek isteyenler için okunması gerekli kaynaklardan biri diyebilirim. O dönem her ne kadar "batı özentisi" hayatlar yaşansa da özdeki geleneksel yaşayış tarzı kendini hissettirmiş.
Karakterlerden Firdevs hanım'ı çok itici buldum, çocuklarını olması gerektiği gibi(!) yetiştirseydi çok farklı şeyler okuyabilirdik diye düşünüyorum. Üzüldüğüm tek karakter ise Beşir oldu...
Keşke devamı yazılsaydı ve Adnan Bey ile Nihal'in yaşamında sonraki süreçleri öğrenme imkanı olsaydı...