“Marquez okumaya bu kitapla başlamayın” tavsiyesini dinlemeden başladım kitaba. Noktası az, virgülü ve noktalı virgülü fazla olan bir kitap. Cümle bitmeden “özne” değişebiliyor. Dolayısıyla cümle sonunda birden fazla kişinin gözlemlerini okumuş oluyorsunuz. Konsantre olup okumanız gerekiyor. Özellikle zihnin daha açık olduğu zamanlarda okunduğunda bitebilecek bir kitap, tabi başında “zor” diye bırakmazsanız :)
Tüm yetkileri elinde barındıran, despot, ülkesini “…yurt demek sağ kalmak demektir, hepsi bu, sonra masada duran yumruğunu açmış, ona avucundaki ufacık misketi göstermişti, şu gördüğün meret ya vardır, ya vardır ya yoktur, ancak avucunda tutuyorsan sahibi olursun, ulus da böyledir işte,” şeklinde gören, cinsel istismardan vazgeçmeyen, adlarını bile bilmediği yüzlerce çocuğu olan, bir diktatörün -yeryüzündeki en yalnız insanın- hikayesi.
Keyifli okumalar :) Başkan Babamızın Sonbaharı