Puan vermedi·264 syf.··
2022 9. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 26 Temmuz 2022 20:49
Stefan Zweig’ in en sevdiğim özelliği, tüm insani duygular hakkında kitap yazabilmesidir. Kendisi yaşasın ya da yaşamasın fark etmez, tüm duyguları hissetmiş gibi büyülü sözcüklerle bunu bize aktarabiliyor. Bence büyük yazar demek büyük bir psikoloji demek. İnsan psikolojisini iyi çözümlemek, empati kurmak ve gözlem yeteneği sayesinde günümüzde bile hala adından söz ettirebiliyor. İçerisinde 7 farklı hikaye bulunuyor kitabın. Neredeyse her konuya değinmiş Zweig. Aşk, para, ihtiras, cinsellik, mutluluk, acı… Aklınıza ne gelirse tüm insani duyguları yansıtmış. Benim en sevdiğim hikaye ise: ahlak ve ahlaksızlığın karşı karşıya gelip hangisinin insanı yendiğini anladığımız “Zıt İkizler” hikayesi oldu. Stefan Zweig şöyle ifade ediyor: “ Böylece yabancı dünyamızda ilk kez olmamak üzere Helena Sophia’ ya karşı, güzellik bilgeliğe karşı, günahkârlık erdeme karşı, her zaman iştahlı olan ten de denetim altındaki güçsüz ruha karşı galip gelmişti ve zamanında Eyüp’ ün o düşündürücü konuşmasında yakındığı gibi, yeryüzünde kötülerin rahatı yerindeyken iyiler zarar görmeye, hak yemeyenler gülünç duruma düşmeye devam ediyordu.”
İnsan ve Duygular
Karmaşık DuygularStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202113,1bin okunma
·
283 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.