İnsan ve Vicdan
Puan vermedi·320 syf.··
2022 17. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 29 Temmuz 2022 00:40
Auschwitz Dövmecisi. Öncelikle okumayan herkese tavsiye edeyim. Okuyun okutturun. Soykırımın vahşeti kalbinizin derinliklerinde mutlaka iz bırakacaktır. Bu din, siyaset, para, güç meselesi değil. Tamamen merhamet ve vicdan meselesi. İnanabilirsiniz ki soykırımın gerçeğinde bir gram vicdan olmadığı gibi kitapta da vicdanın esamesi okunmuyor. Kitabı okumadan önce Holokost, Yahudi Soykırımı veya HaŞoah, Adolf Hitler liderliğindeki Nazi Almanyası döneminde, Heinrich Himmler'in liderliğindeki SS güçleri tarafından işgal edilen sınırlar içerisinde yaklaşık 6 milyon Yahudi'nin sistemli bir şekilde öldürüldükleri soykırımı az da olsa araştırmanızı veya birkaç görseli incelemenizi öneririm. Bu araştırmanız sizi destekleyecektir. Kitaba gelecek olursam konu olarak ciddi anlamda ilgi çekici diyebilirim. Esir kampında tüm zorluklara rağmen yaşanan tutkulu bir aşk. Zaten genelimizin ilgisini çeken bir konudur zorluklarla karşı karşıya gelmek. Lale Sokolov ve Gita. ( Gita soyadını kitabın sonlarına doğru söylemeyi tercih ettiğinden burada belirtmiyorum.) Lale mahkumların ömür boyu vücutlarında taşıyacakları dövmeyi yapan tätowierer. Lale'yi Türkçe' de aynı isim kadınlarda kullanıldığı için ismi değiştirerek okumadım ve Auschwitz kelimesinde yaptığım gibi nasıl okunduğunu araştırmadım. Öyle bir adama çiçek ismi ile hitap etmek yanlış bir seçim olmazdı. Kitabın beni en çok çeken kısmı hiçbir suçu olmadığı halde katlanılmayacak işkencelere maruz kalan o insanlardı. Lale yaşadıklarını bizlere aktarırken ben onunla yaşamış gibi hissettim. Tabii birde kitabın anlatılma boyutu var. Evet kitabın konusu, bütün her şeyin bizzat yaşayan birinden alınmış ve aktarılmış olması onu mükemmele yaklaştırıyor. Fakat yazar çok sade bir dil kullanmış. yani olayın en can alıcı yerinde ilkokul düzeyinde konuşmalar var. olaydan bahsetmeyeyim ama şöyle örnek verebilirim. iki kişisiniz. kaderlerinizin değişmesi an meselesi adam geliyor senin arkadaşına sen çok iyi birisin, güçlü ol diyor. Ya arkadaşım bir dur. Ortalık yangın yerine dönmüş ne saçmalıyorsun? ÖYLE İŞTE. (Bu vahşet daha derinden anlatılsaydı daha çok ağlardım. Yazar çok ağlatmak istememişte olabilir. Emin olamıyorum) Demem o ki kitap sade dil ile anlatılmış olsa da (bu beni çok rahatsız etmedi.) bence mükemmellikten çok uzakta sayılmaz. bazı hikayeler çok detaya girmeden anlatılmalı. Lale röportajında çok fazla detaya yer vermek istemediğini, yanlış aktarırsa geride kalanların yükü altında kalmak istemeyeceğini söylemiş. Bence yeterince iyi bir açıklama olmuş. Lale'nin en sevdiğim sözünü de ekleyip bitiriyorum. SABAH UYANDIYSANIZ O GÜN GÜZEL BİR GÜNDÜR. Heather Morris
İnsan ve Toplum
Auschwitz DövmecisiHeather Morris · Pegasus Yayınları · 20191,603 okunma
·
79 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.