İsmin çekiciliği ve kitap içeriğinin kısa ama her konuya değinmesi ilgimi çekmişti ancak böyle bir konunun ve bu kadar önemli başlıkların bu kapsama sığmayacağını tahmin etmem lazımdı. Genelde yazarlar (bilimsel bilgiler dışında) bu tip kitaplarda bir din üzerinden bakış açısı ile diğer eğilimleri açıklarlar. Bir yorumda bu kitap hakkında yazarının hangi eğilimde olduğunu tam anlayamadığını yazmıştı. Okuduktan sorna neden böyle yazdığını anladım. Konuya daha çok islami açıdan yaklaşmış. Bazen referans göstermediği, tırnak içine almadığı bir yerde kendi yargısıymış gibi tam tersi sonuçlar çıkarmış. Bunu objektivite gibi algılayabilirsiniz ama özellikle islami açıklamalarda çok sık kendini tekrarlamalar ve aynı tür ısrarcı açıklamalar var. Bu da sanki diğer bölümlerin bazı yerlerde çok fazla değiştirilmeden alındığını düşündürüyor.
İçerik olarak doyurucu değil. Doyurucu olması için birkaç cilt olması gerekir zaten. Tüm konulara değinmek için yazar elinden geleni yapmış ama bana göre tanımların bir arada olması açıklanması konuya kısa sürede geniş açıdan bakmayı sağlaması dışında mutlaka okuyun diyebileceğim bir kitap değil. Hele konunun uzmanı veya yoğun bilgi sahibiyseniz hiç elinize almayın.