·128 syf.····Okunma: 15 Ağustos 2022 16:59 Klasik Japon edebiyatında okuduğum ikinci öykü kitabı oldu. Polisiye olarak sayılabilecek kitapta 2 öykü yer alıyor.
İlk öyküde bir adamın katile dönüşüm hikayesi yer alıyor. Sürekli olan olaylarla ilgili başkasını suçlayan katil , en sonunda sevdiği kadının cesedi için bile “tuhaf” ibareler kullanmaktan geri kalmamış. Hikaye oldukça sürükleyici ve insanın dikkatini çekici...
İkinci öykü de oldukça ilginç ama yazar o kadar çok detaya boğmuş ki, nerdeyse insanı sıkıyor. Yine de okurken acaba gerçek ne diye düşünürken buluyorsunuz kendinizi.
Boş zaman geçirmek ve Japon edebiyatına başlamak için bence güzel bir kitap. Zaten kısa öyküler olduğu için hemen bitiyor. Özellikle ilk hikayeyi daha çok beğendiğimi belirtmeden geçemeyeceğim.
Ps: Japon kültüründe eşcinsellik nasıl karşılanıyordu, biraz araştıracağım. Bu kadar kültürlerine bağlı, özellikle kadını ikinci sınıf değerlendiren bir yapıda , eşcinsellik için de derin önyargılar olmalı. Kitapta yer alan sadizm yada eşcinsellik içeren ibareler zamanında nasıl karşılanmış merak ettim açıkçası...