Puan vermedi·172 syf.····Okunma: 17 Ağustos 2022 00:11 Selamünaleyküm dostlar;
Kitaba başlarken gerçekten büyük bir mide bulantısıyla devam edeceğimi düşündüm. Çünkü gerçekten mide bulandırıcı suçlar vardı kitapta ; mesela adam öldürmeye, ağıza alamayacağım yine tarzda suçlar, yaşlıları dövmeler, kitaba düşman olmalar sebepsizce insanların evine dalıp dövüp evlerindeki her şeyi çalıp gitmeler bunlar çok korkunç ve mide bulantısı yapacak türdendir ki benim de midem çok bulandı ve zihnen yoruldum ilk bölüm için. Kitap dört ana karakterle başlıyor. Bu dört kişi bir çete. Alex bu çetenin yönlendiricisi diyebiliriz. Toplumda ne yazık ki kimse güvende değil bırakın dışarıda güvende olmayı evde bile güvende değiller. Gençler yaşlılara kadınlara onlardan daha güçsüz olan genç erkeklere ne yazık ki işkenceler yapıyorlar ve bunu durdurabilecek herhangi bir mekanizma yok. Çok rahatlıkla yapıyorlar Bu da adaletin sağlanamamasından ve suçların suçluların takip edilememesinden kaynaklanıyor. Bir toplum eğitilemediğinde veya asla olmadığında neler olduğunu Bu kitapta çok net görebiliyorsunuz. Aslında kitapla ilgili yazılabilecek çok daha farklı şeyler var ama bunları kelimeleri nasıl dökeceğimi açıkçası bilemiyorum. Kitabın 1. bölümü dediğim gibi suçlarla, yapılan kötülüklerle işte bunların karşılık bulmamasıyla geçiyor çünkü Alex ve çetesi yüzlerine maske geçirerek bunları yapıyorlar ve yakalanmıyorlar. Bir süre sonra çete kendi içine de çatırdamaya başlıyor ve Alex onların yönlendirilmesi lideri olduğu için onlara verdiği direktifler ve emirlerden dolayı rahatsız olmaya başlıyorlar ve onu ortak işledikleri bir suçun ortasında bırakıp kaçıyorlar ve Alex hapse giriyor. Olay bundan sonra başlıyor çünkü Alex klasik koşullanma dediğimiz yöntem ile kötülük yaptığında hemen vücudunda, beyninde acılar sızlamalar hissediyor ve bu kötülüğü yapamıyor, istemsiz de olsa iyilik yapmak zorunda kalıyordu. Kitabın ismi de aslında buradan ileri geliyor yani evet Alex kötü bir insan kötülük yapan bir insan fakat otomatik bir şekilde iyilik yapan bir insan ne kadar kendi olabilir ve bu ne kadar sürebilir bunu görüyoruz. Çünkü bu bir süre devam ediyor ve artık Alex o tedavi yöntemi dedikleri klasik koşullanma yöntemi ile olduğu kişi değil, tekrar özüne geri dönüyor ve yine kötülük yapmaya başlıyor yani bu tedavi yöntemi onda kalıcı bir işe yaramıyor. Bu da aslında iyiliğin içten gelmesi gerektiğini bize gösteriyor ve insan içten bir şeyleri istemeli ve yapmalı. Kitap hakkında konuşulacak daha çok şey var buraya bu kadarını yazabildim fakat dediğim gibi kitabın başı mide bulandırıcı bünyem benim şahsen pek kaldırmadı fakat sonunu merak ettiğim için okudum bitirdim bir daha Okur muyum okumam okuyacaksanız buna göre okuyun biraz müstehcen yerler de var bilginiz olsun.