"Hey Cehenneme gidiyoruz lan! "
Selam Arkadaşlar,
Bugün sizlere severek okuduğum Japon edebiyatından, kalemiyle ilk defa tanıştığım Kobayaşi Takici'nin muhteşem bir proletarya romanıyla geldim .
Kitabımız baştan sona müthiş akıcı ve harika bir çeviri ile okuyucuyu mest ediyor. Başta çevirmen Devrim Çetin Güven'in 22 sayfa güzel bir sunumu ile okuyucuyu gayet bilgilendiriliyor.
Son derece gerçekçi betimlemeleri ile film izler gibi gözümün önünde oynayan bir kitap okudum.
Kitabımız Kamçatka yarım adası Ohotsk denizi sularında yengeç konserveleme gemisi bir diğer tabirle fabrikasında geçiyor.
Ağır şartlar altında ölümüne eziyet gören, aç bırakılan, hatta tecavüze uğrayan çalıştırılan işçilerin hayatları pahasına milliyetçi duygular ve kapitalizm üzerinden kandırılanların, kanlı bir haykırış kitabı diyebiliriz.
Bu naçizane öykü, "sömürge bölgelerine yönelik kapitalizm istilası tarihinden " bir sayfadır.
Bu güzel kitabı sizlere kesinlikle tavsiye ederim
Kitapla kalın dostlar