·621 syf.····Okunma: 02 Eylül 2022 13:32 Bu kitapta meşhur polisiye kitaplarında olduğu gibi cinayet ön planda değil. Kitabın asıl amacı okuyucuya; Karakterlerin duyguları ve cinayetin felsefi boyutunu göstermektir. Bir de tabi İstanbul var. Kitap Cinayet romanı değilde İstanbulun tarihi ve nasıl kötü amaçlar için kullanıldığından bahseden bir tanıtım gibi.
En sıkıcı bulduğum kısım Başkomiser Nevzat'ın Bir anda ortaya kabus gibi çıkan özel hayatı oldu. Tabi Kitabın sonunda bunun nedenini anlamış olsamda bu kadar araya sıkıştırmaya gerek var mıydı bilmiyorum. 600 sayfa boyunca gereksiz kandırmacalar, Okuyucuyun kafasını karıştırmak için uğraşlar kitabı daha sıkıcı hale getirmiş.
Beğendiğim bir kısımda her bir hükümdardan önceki şiirsel yazılar oldu. Oraları okuması gerçekten zevkliydi.