Merve

@merveb
6/10
·232 syf.··
2022 12. kitabı
·
49 günde okudu
·
Okunma: 01 Eylül 2022 23:08
Çok uzun bir okuma sürecinden çıktım. Tatile gittiğim için kitaba ara vermemin dışında, bir yerden sonra kitabın yavaşlaması da bunda bir etken oldu. Başlarda çok akıcı olan kitap, bir noktadan sonra bu kitap nasıl bitebilir düşüncesiyle okuttu kendini. Kitabı sevdim mi sevmedim mi diye düşünüyorum; sevdiğimi söyleyemem. Bilmiyorum, bana çok geçmedi. Anlatıcımız adını bilmediğimiz, refah düzeyi yüksek olsa da sorunları olan ve tatmin eksikliği yaşayan, hayata pozitif bakamayan genç ve güzel bir kadın. Güzel olduğunun çok farkında, hatta arkadaşı Reva'ya sık sık bu konuda üstten bakabiliyor. Çünkü kendisi bakımsız olsa bile güzel, bunun için ekstra bir çaba harcamasına gerek yok. Yani oldukça da kibirli. Sevebileceğimiz bir karakter değil; kendisi için bir anti karakter diyebiliriz. Kitap, anlatıcımızın bu memnuniyetsizlik durumu ve depresif kişiliği sebebiyle psikiyatrik ilaçlar kullanıp bilinç dışı halde yaptıklarını, hissettiklerini, o uykuyla uyanıklık arası zamanlardaki durumlarını anlatıyor. Bu sebeple okurken ben de anlatıcı gibi bazı şeyleri bir pus perdesi altında izlediğimi hissettim. Gelelim kitabın benim için en ilginç olan kısmı olan Reva'ya. Reva anlatıcımızın en yakın arkadaşı, hatta tek arkadaşı. Aralarındaki şey arkadaşlık mı o bile tam belli değil, bağımlı bir ilişki de diyebiliriz. Reva anlatıcımız gibi  ağzında gümüş kaşıkla doğan biri (!) değil; onun kendine bakması gerekiyor, örneğin kilosunu koruması için diyetler yapıyor, yine de arkadaşı gibi olamamanın baskısını yaşıyor. Onun marka kıyafetleri yok, hatta içinde farklı şeyler taşımak için ünlü markaların poşetlerini bile saklıyor,  Çünkü etrafına öyle bir izlenim vermesi gerektiğini düşünüyor; belli basmakalıp şeylerin içine girmeye çalışıyor, kendini belli güzellik standartlarına uymak zorunda hissediyor. Reva hepimizin tanıdığı biri olabilir, Reva'da kendinizden bazı parçalar da bulabilirsiniz. Bu yüzden Reva'yı okumayı ve onu anlamaya çalışmayı sevdim. Kitabın bende uyandırdığı hisler ve kitap hakkındaki düşüncelerim bu şekilde. Herkese iyi okumalar dilerim.
Edebiyat
Dinlenme ve Rahatlama YılımOttessa Moshfegh · İthaki Yayınları · 20221,666 okunma
·
133 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.