"İçimizde şeytan yok... İçimizde acizlik var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var..." Bu söz aslında tüm kitabı özetliyor.Kitap aslında bir aşk hikayesi üzerinden çok fazla şey anlatıyor: toplumu, insanın iç dünyasını, baskı ile alınan yanlış kararların hayatı nasıl mahvedebileceğini, yanlış kararların sevdiğimiz insanları kaybetmemize sebep olacağını bizlere anlatıyor.
Aslında insanların kendileriyle olan iç çatışmalarını, gerçeklerle yüzleşmekten korkarak yanlışlarımızı içimizdeki şeytana yükleyerek sıyrıldığımızı konu almasından güzel dersler çıkarabiliriz. Fakat olay örgüsü bende hiç merak uyandırmadı sonunun böyle biteceği belliydi, bazı yerlerinde çok sıkıldım normalde bir günde bitebilecek bir kitapken günlerce bitirmekte zorlandım. Ama yine de verdiği derslerle okunmaya değer bir kitap.