19.yy osmanlı kültürüne ait öğeler de bulunduğundan insanın kendinden daha fazla şey bulduğu bir öykü. Kitabın ismindende görüldüğü gibi iktidar meraklısı bir kadının yalnızlığa itildiğindeki yıkılışı çabası ve iç dünyasının anlatıldığı bir Stefan zweig klasiği. Diğer tüm kitaplarında olduğu gibi kahramanın iç dünyası çok iyi yansıtılmış.