kazuo ıshıguro’nun nobel ödüllü distopik romanı. kitap bana “the lobster” havası verdi. bu tarzı pek sevmem ama yazar oldukça akıcı, merak uyandırıcı şekilde yazmış. kalemine sağlık. bir hedef dahilinde dünyaya getirilen klonların, 3 arkadaş özelinde, çocukluktan itibaren yaşadıklarını anlatıyor. birçok yönden rahatsız edici. özellikle neden kimse başkaları tarafından çizilen hayatlarına karşı gelmiyor, kaçıp gitmiyor, herkes boyun eğiyor diye düşündürüyor. belki de kitabın sonunda klonların gerçekten ruhları olup olmadığı sorgulamasının cevabını bu şekilde verdi yazar, bilemiyorum. mental olarak iyi bir yerdeyseniz ve distopya okumak istiyorsanız tavsiye ederim.