·360 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Ekim 2022 16:09 Kitap, Harper Lee'nin 1960 yılında yazdıgı ve daha sonra 2015 yılında yazmış olduğu Tespih Ağacının Gölgesinde kitabı ise devamı niteliğinde olduğu için yazdığı tek kitap olarak kabul edilebilir bence.
Okuduğum en iyi ırkçılığı,düzeni eleştiren kitaplarım arasına girdi. Zaten gerek aldığı Pulitzer Edebiyat Ödülü gerek sinemaya aktarıldığında aldığı Oscar Ödülü kitabın ne kadar başarılı bir şekilde yazılmış olduğu konusunda kendini ispatlamış.
Kitaba gelecek olursam; Kitap iki kısımdan olusuyor. İlk kısımda küçük bir kızın ailesini,arkadaşlarını ve yaşadıgı kasabadaki kişiler onun gözünden bize tanıtılıyor. İkinci kısım ise asıl konunun başladığı bölüm oluyor. Scout'un avukat olan babası Atticus'un haksızlığa uğramış ve bir beyaz adam tarafından suçlanan bir zencinin savunmasını almasıyla çevresinde ki insanların nasıl acımasız bir şekilde ön yargılı oldugunu, ırkçılık yaptıklarını aktarıyor bize. Küçük bir çocuğun yaşadığı kafa karışıklığı, büyüklerin bize yapılırsa yanlıs sayılan, ama bizden olmayan birine yapılırsa kesin dogru kabul edilen yanlış düşünceleri gördükçe kendince sorgulamarını okuyoruz. Hikaye akıcı olduğu kadar aynı zamanda da hüzünlüydü...
İnsan, sadece insandır. İnsanın, insanlığın rengi olmaz diyebilsek ne güzel olur. İnsanlar, birbirini sırf insan olduğu için kabul etse; ne ırkçılık ne mezhep, ne din ne kültür çatısmaları ne de kavgalar olmaz. Umarım bir gün içimizde ki ön yargıyı kırmayı,yok etmeyi başabiliriz.
Keyifle,düşünerek okumak dileğiyle...