Merhaba 1k okurları!
Aşkınıyam. . .'ın yaptığı etkinlikde benim de yer almam için davet eden ve ricamı geri çevirmeyip bana kitap öneren arkadaşım RABIA'ya teşekkür ederim.
12 Eylül'de başlayan ve bir ay devam eden etkinliğin bitmesine rağmen kitabı daha dün bitirdim. Felsefe-din benim için biraz ağır olsa da severek okudum.
Gelelim kitaba...
Bir sözü vardır eskilerin hani;"Ademden Hatem'e", yani ilk peygamberden son peygambere diye. Kitabı okurken o söz aklıma gelip durdu habire.
Yazar Adem peygamber'le başlamış, Muhammed(s.v.s) peygamber'le bitirmiş kitabı. Ama nasıl anlatmış?
Yaradılışın gayesi, varlığın sebebi, imanın şartları, diriliş makamı, cennetin arayışı...
Ulül azim peygamberlerin her birinin var olma gayesini, gerçek haytalarının "perde arkası" makamlarını, sabrının sonsuzluğunu, yaşadığı devirdeki zorlukları...
Adem peygamber'le yitirilen Cennet'in sonsuz yolculuğunda kurtuluş gemisine sesleyen Hz. Nuh peygamber'in yolculuğu, evladından bile Allah yolunda geçebilecek kadar Rabb'inin merhametine koşulsuz teslim olan Hz. İbrahim peygamber'in ateşle sınavdan arınarak çıkması, kuyulara atılıp, zindanlarda sözde unutulan ve bir devletin ister siyasi, ister din olarak dirilişinin temelinde duran ve Ayın, yıldızların, Güneşin bile karşısında secdeye vardığı Hz. Yusuf peygamber'in sabrı, dünyaya gelişini engellemek için nice çocuk kanına bulanmış Firaun'a, aslında Allah isterse denizleri bile ikiye ayırır rizası olan elçisi için diye hayat dersi veren Musa peygamber'in zalimle savaşı, yerin, göğün bütün varlıklarını hükmüne teslim edilmiş Süleyman peygamber'in o inanılmaz varlıklara hükmetmesi, saltanatı sarsılmaz görünse de karşısında azimle savaş veren Yahya peygamber'in hakk mücadelesi, son peygamberin vaadini veren, çarmıkla imtahan edilen Hz. İsa'nın Yitik cennetin bulunmasından önceki son durak mücadelesi ve nihayet, bütün peygamberleri görmüş, her birinin gayesini kendinde cem etmiş, o son peygamber, Yitik Cennet'in anahtarı, Cennet'in ta kendisi Hz. Muhammed (s.v.s) ve İslam ile kurtuluşa eren cihan.
Bir "diriliş salnamesi"ne inceleme yazmak ne kadar zorsa suç ihsan etmiş olmak bir o kadar kolaydır. Kusurum olduysa affola.
Not: bu kitap benim Sezai Karakoç'tan okuduğum ilk kitap.
Keyifli okumalar değerli okurlar...