·436 syf.····Okunma: 20 Ekim 2022 22:31 Bu kitabın bir Türk polisiyesi olduğunu duyunca merak ettim. Daha önce hiç Türk polisiyesi okumamıştım ve nasıl olacağından emin değildim. Bazı dallar, her millet ve kültürle uyuşmuyor. Ancak bu ön yargımı kıran, oldukça akıcı bir kitaptı.
Kitap, 2012 yılında 12 kişi öldürmüş bir seri katili bulmaya çalışan polis ekibini anlatıyor. Öldürdüğü kişilerin bir ortak noktası var : çocuk tacizcisi olmaları. Ve ölen her kişi ensesinden tek kurşunla, sağ kulağının bir kısmı kesilerek, gözü kırmızı bir bezle kapatılarak ve yanına bir oyuncak bırakılarak öldürülüyor. Ama yıllarca katil hakkında kayda değer bir şey bulunamıyor...
Karakterler, betimlemeler, olay örgüsü gayet iyiydi. Kurgu da tutarlı sayılabilir (Polisiye romanlarda tutarlılık hiçbir zaman %100 sağlanamıyor doğal olarak). 400 sayfa civarı olmasına rağmen fazlasıyla akıcı. Okudukça daha çok okumak istiyorsunuz. Kitap okurken fazla sıkılan biriyseniz, sizin için iyi bir seçim olabilir.
Kitapta, çocuk tacizciliği, organ mafyacılığı, Suriyeli mülteciler epey ele alınıyor. Her ne kadar bunlar anlatıldığında rahatsız edebilecek ve üzücü içerikler olsa da bahsedilmesini takdir ediyorum. Çoğumuzun yaşamı ve durumu iyi, bir türlü geçiniyoruz. Belki hayatımızda trajik denilebilecek çok şey yaşamadık. Bu yüzden diğer insanları da kendimiz gibi zannediyoruz. Halbuki zannedilenden ve görünenden çok daha ötesi var... Bu tarz gerçekleri okumak insanın empati yeteneğini artırıp çevresini daha iyi anlamasını sağlayacaktır.
Genel olarak pek hoşuma gitmeyen şey bazı şeylerin defalarca kez dile getirilmesiydi. Kitapta 10 sayfada bir sıcaktan yakınma var. Elbette bu da hayatın bir gerçeği, somut ve varolan şeylerden bahsetmemek olmaz ama sürekli getirilmesi de sıkıyor. :) Bir de kitapta geçen bazı unsurları kültürümüze uzak buldum.
Son olarak bazı karakterlere özel bir parantez açmak istiyorum : Kitap boyunca Zeynep ile Ali ikilisine bayıldım. :) Zeynebin özverisi,duyarlılığı,sakinliği ve sükûneti, ayrıntıları görerek katilin bulunmasında büyük rol oynaması ; Ali'nin daha deli dolu olup o yufka yüreğinin daima adalet peşinde koşması... Birbirlerini tamamlayan iki tatlı karakterdi.
Tavsiye ederim, keyifli okumalar.