"Herkes ölüsünün ardından kahkaha atar. Işte bu krizin işte bu kahkahanin adıymış sarı kahkaha. "
Murat Özyaşar, ilk kez okudugum bir öykücü. Diyarbakır doğumlu bir öğretmen- yazar. Bundan önce Ayna Çarpması adıyla bir öykü kitabı daha yayınlamış. Ve bu ilk öykü kitabı ile Haldun Taner,Yunus Nadi Öykü ödüllerini almış.
Bu kitap Bîr adıyla Kürtçe 'ye de çevrilmiş.
Bu kitabındaki öykülerinde Güneydoğu'nun sarsıcı gerçeklerini şiir yazmadan şiir gibi bir dille anlatmış. Dil meselesi üzerine çok kafa yormuş. Hikayeleri anlamaktan çok hissetmek üzerine ki doğudaki meseleleri bilenlerin derinden hissedip anlayacağı hikâyeler. Şimdi ilk kitabını da okuyacağım. Bakalım onda neleri ne kadar hissedeceğiz.
Beni bu yazarla tanıştıran sevgili Tuba'ya da selamlar....