Kişisel Kabul Kitabı
Puan vermedi·208 syf.··
2022 5. kitabı
Kendisi bir psikolog olan Zeynep Selvili’nin kendi yaşamından örnekler vererek oldukça sade ve akıcı bir dille kaleme aldığı (farkındalık sağlayabilecek konuları anlattığından sade bir dille anlatmasını önemli buluyorum.) acıları azaltmanın yolunun onları kabul etmek olduğu ana fikrine sahip kendi tabiriyle bir kişisel kabul kitabı. Kitap sadece bu konuyla sınırlı değil. Aynı zamanda etiketlerimizin asıl biz olmadığını,hedeflerimizin ve değerlerimizin paralelliğinin önemi gibi bende bir farkındalık oluşmasını sağlayan konulara da yer vermiş. Kitapla ilgili incelemeleri okurken şunu farkettim: Kitap çok bilindik sorunlardan bahsettiği ve çözüm olarak sunduğu önerilerin kulağa biraz haybeden yazılmış gibi geldiğinden birtakım eleştirilere maruz kalmış. Fakat ben bunun tam aksini düşünüyorum. Kitapta acıları hafifletmek için bahsettiği acıyı kabullenme önerisini kendi üzerinden de anlatarak aslında bu acıyı kabul etme işinin pek de kolay olmadığını kendisi açıklıyor. Yani psikolojik soruna/sorunlara rağmen hayata devam etmenin kolay bir eylem olmadığının altını defaatle çiziyor. Fakat tüm bunlara rağmen bu acılarla yaşamaya alışmanın hayatı daha yaşanabilir kılacağını söylüyor ki bunun mantıklı ve gerçekçi bir önerme olduğu kanaatindeyim. Bunun dışında etiketlerimizin bizi temsil etmediğini asıl bizim, etiketlenen biz olduğunu böylelikle de bizim belli kalıplara sıkıştırılamayacağımızı söylüyor. Bunu yapmasının nedenini de etiketlerimizi bir zaman sonra kimliğimizin ayrılmaz parçası olarak görme yanılgısına düşmememiz olarak açıklıyor. Çünkü bu durumun davranışlarımızı sınırlandırabileceğini söylüyor. Bu konudaki yorumları da bende farkındalık oluşmasını sağlayan bir başka konuydu. Kitapta anlatılan tüm konuların burada açıklamasını yapmayacağım. Çünkü o zaman incelemem kitabın özeti gibi olur. Bahsettiğim iki konuyu açıklamamın sebebi kitabın bir şey katmadığı yönündeki eleştirileri doğrudan kabul etmeden bende olduğu gibi farkındalık oluşumu sağladığını gösteren incelemeleri okuyarak kitaba bir şans verebilmenizi sağlayabilmek. Tabi bunun öznel bir durum olduğunun da farkında olmak gerek. Yani bir okuyucu ben zaten bunların farkındaydım eee şimdi bana ne kattı diyebilir ? ve bu okuyucuya gerçekten de kitap pek bir şey katmamış olabilir. Bu yüzden kitabı satın almadan önce kitabın içindekiler kısmındaki konu başlıklarına bir göz gezdirmenizde ve farkındalık sahibi olduğunu düşündüğünüz konuların ilgili sayfalarını açıp yazılanlara hızlıca bir göz gezdirmenizde fayda görüyorum. Çünkü dediğim gibi herkesin farkındalık düzeyi aynı değil ve bu da herkesin kitaptan aynı miktarda fayda sağlayamayacağı anlamına geliyor. Bu eleştiriden bahsettikten sonra gelelim kitapla ilgili 1000 kitap platformunda yapılmış diğer eleştirilere. -Kitabın yazarı Zeynep Selvili zengin olduğu için onun durumunda konuşması kolay. Bu yüzden dedikleri pek bir anlam ifade etmiyor eleştirisi. Ben bu eleştiride klasik zengin olursam zaten otomatik mutlu olur ve tüm sorunlarımdan arınırım yanılgısını görmekteyim. Evet maddi zenginliğin refah seviyesini yükseltip belli bir mutluluk sağladığına ben de katılıyorum ama psikolojik sorunlarımızın paranın kendisiyle tedavi edilemeyeceğini biliyoruz. Para sadece bu sorunların çözümüne ulaşmamızı sağlayan bir araç görevi görüyor. Çözüm de ilgili alandaki psikologlardan, psikiyatristlerden yardım almak. Kitabın yazarı psikoloğun sunduğu önerileri de bu anlamda faydalı bulmaktayım. -Zeynep Selvili’nin kitapta bahsettiği panik atak hikayesi kurgu olabilir eleştirisi. Her ne kadar ben hikayenin kurgu olmadığını düşünsem de tabiki de %100 hikaye kurgu değil diyemem çünkü olabilir. Kesinliğinden tam anlamıyla emin olamayacağımız bir ihtimalin ve bizim kitaptan alacağımız faydayı etkilemeyecek (hikaye kurgu da olsa sonuçta var olan sorunlar için bir çözüm önerisi sunmakta.)olan bir ihtimalin üzerinde durmanın önemi yok. Bu durum yazarın kendisi için ahlaki önem taşısa da dediğim sebeplerden ötürü üzerinde durmanın pek de bir önemi yok. -Kitabın, psikolojik rahatsızlığı olmayan insanlar için bir faydası olmayacağı gibi kişinin kafasına normalde kişide olmayan sorunları yükleyebilir eleştirisi. Bu eleştirinin herhangi bir psikolojik rahatsızlığı olmayan insana hiçbir faydası olmayacağı eleştirisine katılmıyorum çünkü etiketlerimiz, hedefler ve değerler gibi psikolojik sorunlardan bağımsız konular da kitapta işlenmiş. Fakat eleştirinin diğer kısmı hakkında bir yorumda bulunamayacağım. Çünkü kendim hali hazırda psikolojik bir hastalıktan muzdarip biri olarak kitabı faydalı buldum. Fakat böyle bir rahatsızlığım olmasaydı kitap beni gereksiz yere panik atak geçiren birinin sorunları hakkında düşündürtüp acaba ben de mi rahatsızım dedirtir miydi bilemiyorum. Kitapla ilgili diyeceklerim bu kadar. Bahsettiğim eleştiriler ve yorumlamalar ışığında kendinizi kitabı okumaya uygun olmayan bir aday olarak görmüyorsanız kitaba bir şans verin derim. Keyifli okumalar.
Psikoloji
Pembe Fili DüşünmeZeynep Selvili · İnkılap Kitabevi · 202411,6bin okunma
·
105 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.