Öğretmenim Bir Bakar Mısın?
Puan vermedi·208 syf.··
2022 6. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2022 20:40
Bu kitabı okumaya başlamamın sebebi mesleğimden ziyade Doğan Cüceloğlu'nun hayata, eğitime, çocuklara, insanlara olan ince bakış açısı oldu. O'nun penceresinden dünyaya bakmak insanın içinde bir umut yeşertiyor, kıpır kıpır bir mutluluğa sebep oluyor. :) Bu kitap da   içindeki mektuplar sebebiyle bir çok duyguyu yine en derinde hissettiriyor. Gönderilen mektuplar birebir öğretmenin, öğrencinin, velinin ağzından yazılmış, yaşanmış, direk tecrübe edilmiş olması sebebiyle çok etkileyici. Bu örnekler yer yer güldürdü, umutlandırdı, vay be! Ne öğretmenler varmış dedirtti bazıları ise üzdü, kızdırdı, durup "ben olsam ne yapardım?" diye düşündüğüm çok yer oldu. Zaman zaman durup kendi eğitim serüvenim içindeki öğretmenlerim aklıma geldi. Kimini tebessümle hatırladım kimini hatırlamak dahi istemedim.. Sanıyorum bu mektuptakiler gibi örneklerle hemen hemen herkes karşılaşmış.. Hemen ardından mektupla alakalı Doğan Hocanın da görüş ve yorumlarına yer vermesi sanki düşüncelerimi duyuyor da cevaplıyor gibi hissettirdi. :) Daha öncesinde bir çok söyleşisini dinlemiş olmamın etkisinden olsa gerek kitabı başından sonuna kadar onun sesi, tonlamaları ile okudum ve bitirdim. Bazı yerlerde gülüşü dahi kulaklarımdaydı. :) Gerçekten çok keyifliydi.     Son olarak, öğrenmeyi asla bırakmayan öğretmenlerimizin, öğretmen adaylarının bu kitabı okumasını kesinlikle tavsiye ederim bunun en büyük sebebi içinde bir çok örneği barındırıyor olması. Şöyle ki bizim de  sınıfımızda karşılaşmamız muhtemel bir çok yaşanmış olaya karşı öğretmenlerin verdiği tepkiler yol gösterici oluyor. Okurken 'Nasıl bir öğretmen olmalıyım' ve 'nasıl bir öğretmen olmamalıyım'ı fark ediyorsunuz. Büyük bir minnetle, sevgiyle bahsedilen öğretmenleri, büyük bir nefretle, kızgınlıkla hatırlanan öğretmenlik mesleğini yapanları görüyorsunuz. Bir noktaya değinmeden duramayacağım. Kitabın 146. Sayfasında mektubun birinde bir öğrenci yine minnetle hatırlanan bir öğretmeninden bahsediyor ve ona güzel dualarla mektubu bitiriyor. Mektubun ardından ise Doğan Cüceloğlu şöyle demiş: "Kulakları çınlasın, öldüyse Allah gani gani rahmet eylesin." Öğrencilerim ve okurlarım benim için bunu söylerse ruhum şad olur." Sizi çok güzel anıyoruz Hocam Allah gani gani rahmet eylesin, ruhunuz şad olsun.
Eğitim
Öğretmenim Bir Bakar mısın?Doğan Cüceloğlu · Final Kültür Sanat Yayınları · 20187,6bin okunma
·
73 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.