Puan vermedi·256 syf.··
2022 46. kitabı
·
47 günde okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2022 19:48
İlk olarak yazarın hayatından bahsetmek istiyorum .Sylvia 'nın hayatını öğrendikten sonra kitabı okursanız ,kitap size çok daha anlamlı gelecektir . •Sylvia kimdir ? 1932 de Boston da doğmuştur .Küçük yaşlarından itibaren edebiyata merak salmış hatta edebiyat adı altında bir çok ödül almıştır. Gençlik yıllarında şair Ted Hughes ile tanışmış ve evlenmiştir .1963 yılında takma adı ile Sırça Fanus kitabını yayınlamıştır. Eserlerinde genellikle ölüm ,intihar ,yalnızlık gibi konular işlemiştir. Sırça Fanus kitabında da hayatından yola çıkarak bir eser yazmıştır. Esther 'i kendi yerine koymuş da diyebiliriz . Özellikle beni derinden etkileyen intiharı' nı da kısaca anlatmak istiyorum .11 Şubat 1963 günü intihar etmeye karar vermiş .Çocuklarına kahvaltı hazırladıktan sonra odasının kapısını kapatmış ve aralıklarını bantlamış. Ve korkunç bir intihar yöntemine olarak; fırının gazını açıp kafasını fırından içeri sokmuş... •Peki Sırça Fanus ne anlatıyor ? Çok başarılı bir üniversite öğrencisi olan Esther Greenwood ,New York 'a büyük hayalleri ile gelmiş ve bir moda dergisinden iş bulmuştur. Esther bir çok arkadaş edinmiş ama hiçbirinin kafasına uymadığı düşüncesine varmıştır .Belkide kafasına göre arkadaş bulamamasının sebebi otelde yaşadığı kötü deneyimler olabilir.Tıp okuyan bir erkek arkadaşı vardır adı Buddy . Esther Buddy 'den "ikiyüzlü " diye bahsetsede hastanede yaşadıkları anılar bana tatlı gelmişti ama belli bir süre sonra Esther 'in neden böyle hissettiğini anlamıştım. Esther Buddy'den  ayrılmak üzereyken,verem hastalığına yakalanıyor ve Esther ayrılmak konusunu kısa bir süreliğine kapıyor .Aslında Esther 'in Buddy ile olan ilişkisinin ne kadar toxic olduğunu ,Esther 'in bir başka insanlarla flört ederken aklına gelen anıları ile anladım .Yaşadığı en ufak olayda ,kurulan cümlelerde eskiden Buddy ile yaşadığı bir anıyı bizlere anlatmış.Buddy onun hayatını sarmalamış.Devamından daha fazla bahsetmek istemiyorum çünkü Esther'in öyküsünü herkes kendi ile bütünleştirip anlayabileceğine inanıyorum. •Kitabın bana hissettirdiklerine gelirsek ,Yazar bu eseri 60 lı yıllarında yazmasına rağmen sanki günümüzün romanı gibi geldi.Hala bu kadar okunmasının sebebi bence günümüzden bir çok şeyi içinde barındırması olduğunu düşünüyorum. Kitabı okuduğunuz zaman demek istediğimi daha iyi anlayacağınıza inanıyorum . •Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum
Edebiyat
Sırça FanusSylvia Plath · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201917,2bin okunma
·
58 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.